tanken som räknas?

Jag somnade inte förren typ vid 4 inatt, upp nio - ingen hit. Men jag tänkte faktiskt lägga mig vid 10 på kvällen och det är ju tanken som räknas, right?
Det var bara att masa sig upp när klockan ringde, springa runt och leta efter kläder (som jag faktiskt hade tänkt lägga fram kvällen innan, och det är ju fortfarande tanken som räknas!) Trycka i min frulle och ge mig ut i gympahallen.  Jag tänkte cykla ut där idag, men min cykel låg i högsta växel och gick inte att växla ner, men efter att halvsprungit till gympan kom jag i tid. Julshowsträning först med trupp 5 och sen med 6-7. 4 timmar senare och aningens tröttare stack jag hem.
Idag fick jag reda på två saker.
1. Trupp 4 har tydligen inte tränat alls på ljushopp denna terminen, inte x-hopp, grenhopp, grupperat ljushopp eller något liknande, bara frivolter som de inte ens kan köra bra. Barnen har verkligen kapaciteten, men tränaren lär ut helt konsigt. Sen när en annan ledare kom och började ifrågasätta allt skyllde hon på barnen "Jag har tjatat varje träning på de" Ja men se till att göra något åt saken då, liksom... åhh vad jag blir trött på att barnen förstörs. Dessutom lärde jag dem en dans, som jag inte kunde alls, så de körde samtidigt.
2. Föräldrarna till barnen i den gruppen har sagt att jag är en supertränare och att de saknar mig. Kul o höra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0